• Over ons
  • Academy
  • Nieuws
  • info@fbpe.nl
  • +31 70 219 50 86
  • LOG IN
Elevate LogoElevate LogoElevate LogoElevate Logo
  • Home
  • Dakbedekking
    • EPDM
      • Commercieel
      • Residentieel
      • Zelfklevend
    • TPO
      • UltraPly TPO
    • ISOLATIE
      • ISOGARD HD
      • ISOGARD AK
      • DensDeck Prime
    • DAMPSCHERM
      • V-Gard
  • Type daken
    • Gele daken
    • Rode daken
    • Blauwe daken
    • Groene daken
    • Paarse daken
    • Witte daken
    • Zwarte daken
  • Projecten
  • Bestekteksten
  • Contact
✕
Share on
Schipholpiera Bc Header

Een gloednieuwe pier zet de toon voor het toekomstige Schiphol: efficiënt ingericht, duurzaam en vol karakter en comfort voor reizigers. Aan de nieuwe pier – met alle voorzieningen lijkt het wel een terminal – kunnen aan de ene zijde 5 narrow-body vliegtuigen boarden, en aan de overzijde ofwel 6 narrow-body vliegtuigen ofwel 3 van het allergrootste formaat.

Voor Nederlandse maatstaven is dit een ongekend grote opdracht. 53.000 m2 gebouw, verdeeld over 3 verdiepingen – om reizigers met afwijkende security status van elkaar te scheiden.

In totaal 8 gatehuizen en 57.000 m2 bestrating voor vliegtuigopstelplaatsen. Dat alles met een ongenaakbare deadline.

Facts

Gebruikte Producten:
UltraPly TPO

Project Type:
industrieel

Gebruikte Systemen:
mechanisch bevestigd systeem, witte daken

Oppervlakte:
20.000 m²

Oplevering:
2020

Schiphol Projectorg

Slimme projectorganisatie

Het bestek stelt specifieke eisen aan veiligheid en is ambitieus op duurzaamheid. Dat wordt gewaarborgd met een slimme projectorganisatie.

Een team van ervaren en nauw bij de realisatie betrokken werklieden bespreekt wekelijks de voortgang met het projectteam van de opdrachtgever. Samen worden de prioriteiten bepaald, wordt er besproken hoe de uitdagingen worden opgelost, en welke materialen en methoden er daarvoor worden gebruikt.

Dat garandeert dat de juiste keuzes worden gemaakt. Bovendien heeft de opdrachtgever zo de flexibiliteit om bij te sturen.

Geen overlast

Het vele vliegverkeer en alle reizigers merken maar weinig van de werken.

Zo wordt de corridor die de nieuwe pier met de huidige luchthaven verbindt, in diverse delen opgebouwd op een nabij gelegen terrein. De uiteindelijke plaatsing vergt dan nog maar weinig tijd en overlast. Leveringen worden ontvangen op een rustigere plek van Schiphol, waarvandaan het project ook samen met de opdrachtgever wordt gecoördineerd.

Vanaf daar worden de materialen met veel zorg naar de bouwplaats gebracht. Deze is door de Rinze Hofstraweg, een door Schiphol veel gebruikte route, opgesplitst in een ‘landside’ en ‘airside’ deel. Om het vele verkeer niet teveel te hinderen, werd er simpelweg een tijdelijke brug gebouwd. Zo kan Schiphol voort met ‘business as usual’.

Schiphol Overlast
Schiphol Dakwerken

Dakwerken

Omwille van de strenge maatregelen wat betreft de brandweerstand is er geïsoleerd met glasvlies-isolatie. De UltraPly TPO membranen van 1,5 mm zijn mechanisch bevestigd in de betonnen ondergrond.

De metalen structuur die honderden HVAC-installaties draagt, werd meer dan 200 keer doorboord. Hiervoor is er een kwalitatieve en duurzame afdichting voorzien met UltraPly TPO Coated Metal Plates en Pourable Sealer.

Het team dat de UltraPly TPO-membranen installeerde, volgde voor de start van het project een opleiding. Daarnaast voorzag het Technisch Departement een regelmatige opvolging op vraag van de algemene aannemer.

Ecologisch dakmembraan

Het dak heeft een totale oppervlakte van ruim 23 tennisbanen. Op het dak zal een warmteafstotend en energie-efficiënt ecologisch dakmembraan worden aangebracht.
Dit membraan is:

  • Niet giftig bij het aanbrengen en in het geval van brand
  • Makkelijk te recyclen
  • Beter voor het milieu dan normale dakbedekkingen: er wordt bij de productie minder materiaal gebruikt & minder energie verbruikt.

Bovenop de technische ruimte, die op het dak komt, worden zonnepanelen aangebracht. Ook worden zonnepanelen geplaatst op de schuine verbindingen tussen de pier en de gatehuizen.

Regenwater voor doorspoelen toilet

Regenwater dat op het dak valt, wordt straks opgevangen. Via een pluviasysteem wordt het water opgeslagen. Dit regenwater zal, samen met water uit de wastafels, gebruikt worden voor het doorspoelen van de toiletten en urinoirs. Zo wordt straks 46% minder drinkwater verbruikt.

Bron: Ballast Nedam | Schiphol.nl

  • Schiphol Projectorg
  • Schiphol Overlast
  • Schiphol Dakwerken

Heeft u interesse? Contacteer ons!

Elevate Logo@2x

Sitemap

  • Home
  • Dakbedekking
  • Type daken
  • Projecten
  • Bestekteksten
  • Contact

Contact

Elevate Official Sales Rep
Benelux
Het Rietveld 55A - office 117
7321 CT Apeldoorn

BE 0895 079 475

contact

T: +31 70 219 50 86
E: info@fbpe.nl

facebook logo
instagram logo
twitter logo
twitter logo

© 2023 Elevate Official Sales Rep Benelux. Privacy Policy. Disclaimer.
    • Geen vertalingen beschikbaar voor deze pagina
    • Over ons
    • Academy
    • Nieuws
    • info@fbpe.nl
    • +31 70 219 50 86
    • LOG IN
    Wij gebruiken cookies om de website goed te laten functioneren. Als je verder surft, dan ga je akkoord met deze cookies. Privacy PolicyOK
    Manage consent

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Altijd ingeschakeld
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Non-necessary
    Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
    OPSLAAN & ACCEPTEREN